Kuva: Itella)
Tilasin menneellä viikolla Thomannin upeasta tarjonnasta kitaran. Maksu Visalla ja toimitus suoraan ovelle. Saksalaisen nettikaupan suomenkieliset sivut olivat helpot käyttää ja halpa harjoittelukitara löytyi uskomattomasta valikoimasta. Sain heti tilausvajvistuksen sähköpostiin ja kiitokset tilauksesta, sitten seuraavana päivänä käsittelytiedot ja päivää myöhemmin vielä postipaketin seurantakoodin. Kaikki suomeksi ja suomalaisen työntekijän puhelinnumero ja naamakuva yhteydenottoja varten. Todellista nettiasiakkaan palvelua saksalaisella täsmällisyydellä. Seurailin paketin kulkua maailmalla pari kolme päivää, kunnes Itellan pakettiseurannassa luki, että paketti oli luovutettu asiakkaalle.
Olin hiukan hämmentynyt, ajattelin jonkun lyöneen väärän koodin ja menin postiin pakettiseurantakoodin kanssa. Pientä puhelinpalaveria muiden perheenjäsenten kanssa ja selvisi ettei kukaan ollut hakenut tai vastaanottanut pakettia, vaikka järjestelmä niin väittikin. Pakettia etsittiin nurkista ja käytiin läpi jakajan vastakappaleet kuittauksineen, kunnes sama pakettikoodi löytyi kuitattuna toisen henkilön toimesta. Kummastelin, kuinka lähetys jossa oli osoitteeni, oli kannettu johonkin täysin erilaiseen osoitteeseen ja annettu täysin eri henkilölle. Lupasivat soittaa seuraavana päivänä ja selvittää asian. Huomasin seinällä tuon kampanjajulisteen, jossa kaveri soittaa ilmakitaraa. On ollut Itellan asiakas varmaan hänkin, kommentoin postin virkailijoille hymähdellen.
Seuraavan päivän puhelinsoitto selvitti jakajan tuoneen neljä pakettia Thomannilta muutaman sadan metrin päässä olevaan osoitteeseen. Tilaaja oli tilannut vain kolme, mutta kuitannut kaikki. Kuittaukset tehdään ulkomaalaisen pakettikortin taakse, joten kuittaaja ei tiennyt kuitanneensa myös minun pakettini. Hän ei ollut avannut paketteja, mutta palaa ulkomailta vasta ensi viikolla. Siihen saakka meillä sitten soitellaan ilmakitaraa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti